Regulamin sklepu
ZEZWOLENIE na prowadzenie apteki ogólnodostępnej Apteka Salutis, wydane przez Lubelski Wojewódzki Inspektorat Farmaceutyczny w Lublnie.
I. Postanowienia ogólne
1. Właścicielem apteki internetowej „APTEKA SALUTIS”, zwanej dalej Apteką jest Salutis Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie przy ul. Trześniowskiej 59 I, wpisana przez Sąd Rejonowy w Lublinie do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000299935, NIP: 946-254-55-20, REGON: 060335691, zezwolenie Nr: WIF.8240 - 7/10. Dane do korespondencji: adres: APTEKA SALUTIS ul. Harnasie 11, 20-857 Lublin tel: 605780782 , e-mail: aptekasalutis@epoczta.pl .
2. Apteka prowadzi sprzedaż produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (OTC), suplementów diety, kosmetyków, materiałów medycznych dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, posiadających wymagane zezwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, oryginalnych i nabytych od uprawnionych podmiotów, zwanych dalej Produktami. Apteka nie prowadzi sprzedaży leków i produktów leczniczych wydawanych z przepisu lekarza.
3. Apteka realizuje zamówienia składane przez pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej posiadające siedzibę na terytorium RP, zwane dalej Klientami.
4. Apteka nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe z przeznaczeniem użycie zakupionych w niej produktów, ani za skutki błędnej interpretacji treści dołączonych do opakowania ulotek.
5. Opisy Produktów mogą posiadać formę skróconego opisu. Przed użyciem należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania, a w razie wątpliwości skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą.
6. Zgodnie z §3 pkt. 8) Rozporządzenia Ministra zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych - do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza (OTC) nie znajdują zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827), zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 tej ustawy.
II. Składanie zamówień
1. W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest wypełnić formularz zamówienia zamieszczony na stronie www.salutis.pl i podać dane wskazane w formularzu zamówienia: imię, nazwisko, ulica, numer domu i lokalu, miejscowość i kod pocztowy.
2. W przypadku sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza, Klient w formularzu zamówienia podaje:
1) dane dotyczące zamawiającego: imię i nazwisko albo nazwę i adres, adres poczty elektronicznej - jeżeli dotyczy, numer telefonu kontaktowego;
2) dane dotyczące odbiorcy: imię i nazwisko albo nazwę i adres, numer telefonu kontaktowego - jeżeli nie są zgodne z danymi zamawiającego;
3) dane dotyczące zamawianego produktu leczniczego: nazwę, dawkę, wielkość opakowania, postać farmaceutyczną, liczbę opakowań.
3. W przypadku chęci otrzymania faktury Klient dodatkowo podaje nazwę firmy i NIP.
4. Klient zobowiązany jest określić sposób płatności oraz sposób i miejsce dostarczenia lub odbioru przesyłki.
5. Zamówienie uzupełnione zgodnie z ust. 1 - 4 stanowi ofertę.
6. Klient zostaje powiadomiony o przyjęciu zamówienia (oferty) do realizacji poprzez potwierdzenie wysłane na adres mailowy podany w formularzu zamówienia, zawierające wszystkie istotne elementy zamówienia.
7. W przypadku płatności przelewem warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia jest zaksięgowanie ceny produktu wraz z kosztami przesyłki na koncie Apteki.
8. Zamówienia mogą być składane przez cały rok, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
III. Realizacja zamówień
1. Zamówienia są realizowane (nadawane w placówce Poczty Polskiej lub przekazywane kurierowi) w terminie 24 godzin od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji. W przypadku braku możliwości dotrzymania tego terminu Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony drogą mailową.
2. Apteka realizuje zamówienia wyłącznie na terytorium Polski.
3. Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy:
a. dane Klienta podane w formularzu są niepełne lub nieprawidłowe i brak jest możliwości ich potwierdzenia;
b. zrealizowanie zamówienia jest niemożliwe lub utrudnione z przyczyn leżących po stronie producenta, dystrybutora, hurtownika lub innych okoliczności nieleżących po stronie Apteki;
c. gdy produkt został wycofany ze sprzedaży na terenie Polski po dacie dokonania zamówienia;
d. nieprzestrzegania przez Klienta postanowień niniejszego regulaminu, które uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.
O takiej odmowie Klient zostaje powiadomiony drogą mailową.
4. Jeżeli doręczenie zamówienia będzie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. podanie nieprawidłowego adresu), zostanie on dodatkowo obciążony kosztami transportu przesyłki z powrotem do siedziby Apteki.
IV. Płatności
1. Ceny oferowanych produktów podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
2. Wiążąca dla obu stron transakcji jest cena widniejąca przy produkcie w momencie naciśnięcia przez Klienta przycisku „Składam zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.. Do ceny produktu doliczany jest koszt dostawy, uzależniony od wagi przesyłki oraz wybranego sposobu dostawy. W przypadku odbioru osobistego nie są doliczane dodatkowe koszty. 3. Klient może wybrać jedną z następujących form płatności za zakupione produkty:
a) przelewem na rachunek bankowy Apteki nr 94 1140 2004 0000 3902 7480 7281.
b) płatności przy odbiorze od Poczty Polskiej albo firmy kurierskiej wskazanej w zamówieniu
c) gotówką przy odbiorze osobistym.
V. Dostawa produktów
1. Zamówione przez Klienta produkty są dostarczane za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, wskazanej przez kupującego w zamówieniu lub mogą być odbierane osobiście pod adresem Apteka Salutis, Lublin, ul. Harnasie 11 w godzinach otwarcia apteki.
2. Do każdej przesyłki Apteka dołącza dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT.
3. Towar wysyłany przez Aptekę za pośrednictwem Poczty Polskiej ma status "paczki ekonomicznej" (standardowy czas dostarczenia przesyłki na terenie Polski - do 7 dni) lub "priorytetu" (standardowy czas dostarczenia przesyłki na terenie Polski - od 1 do 3 dni).
4. Apteka nie gwarantuje terminowego dostarczenia przesyłki przez Pocztę Polską.
5. Zaleca się, aby Klient sprawdził odbieraną przesyłkę pod względem jakościowym (ewentualne uszkodzenia) i zawartość przesyłki, a w szczególności zbadał zgodność towaru z zamówieniem. W przypadku uszkodzenia produktu lub niezgodności zawartości przesyłki z zamówieniem, klient może nie przyjąć przesyłki i zażądać spisania protokołu szkody przez osobę doręczającą (listonosza lub kuriera).
VI. Reklamacje
1. W przypadku stwierdzenia w dostarczonym produkcie wad lub niezgodności produktu z zamówieniem albo uszkodzenia produktu w czasie transportu Klient zawiadamia o tym fakcie Aptekę pocztą elektroniczną, telefonicznie, faxem lub listem poleconym.
2. Klient zobowiązany jest odesłać produkt paczką ekonomiczną opatrzoną oznaczeniem: „Reklamacja” za pośrednictwem Poczty Polskiej dołączając dokument zakupu na adres: Apteka Salutis 20-857 Lublin, ul. Harnasie 11.
3. Jeżeli Klient nie przyjął przesyłki w sytuacji wskazanej w pkt V.5. podstawę rozpatrzenia reklamacji stanowi sporządzony i przesłany na adres wskazany w pkt 2 protokół.
4. Reklamacje rozpatrywane są przez Aptekę najpóźniej w terminie 14 dni od daty jej otrzymania przez Aptekę.
5. Apteka niezwłocznie informuje kupującego o sposobie załatwienia zgłoszonej reklamacji.
6. W przypadku uznania reklamacji, produkt zostanie wymieniony na nowy, pełnowartościowy, a jeśli nie będzie to możliwe (np. z powodu wycofania go z obrotu), Apteka zwróci Klientowi równowartość ceny zapłaconej za produkt przez Klienta. W takim przypadku Klientowi zostanie również zwrócony koszt przesyłki wskazanej w pkt 2.
7. Nie stanowią podstawy reklamacji w szczególności różnice w wyglądzie produktu lub jego opakowania. Zmiany mogą wynikać z np.: wprowadzenia nowych opakowań, zmian ilościowych zawartości opakowań lub braku produktów promocyjnych.
8. W przypadku sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza, ich zwrot jest możliwy jedynie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
9. Postanowienia pkt. VII ust. 1-8 nie ograniczają uprawnień Klientów będących konsumentami wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (zgodnie z art. 221 „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”).
10. Apteka nie udziela Klientowi gwarancji w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
VII. Odstąpienie od umowy
1. W przypadku zakupu produktów innych niż produkt leczniczy wydawany bez przepisu lekarza (OTC), Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania produktu.
2. Szczegółowe informacje o prawie odstąpienia od umowy zawiera pouczenie, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 2. Pouczenie, wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz potwierdzenie Formularza Zamówienia zostaną doręczone Klientowi wraz z produktem.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
1) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
4. Wszelkie przesyłki ze zwrotem produktu należy opatrywać informacją „zwrot towaru” i przesyłać w odpowiednim opakowaniu na adres: Apteka Salutis 20-857 Lublin, ul Harnasie 11.
VIII. Ochrona danych osobowych
1. Złożenie zamówienia stanowi zarazem zgodę Klienta na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych dla celów realizacji umowy. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych i żądania ich poprawiania. Dane są podawane dobrowolnie.
2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody udzielonej przez Klienta jest podmiot opisany w pkt I.1
3. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
IX. Postanowienia końcowe
1. Apteka zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego regulaminu.
2. Wszelkie spory nie rozwiązane za porozumieniem stron podlegają rozstrzygnięciu przez właściwe sądy powszechne. Konsumentowi służy prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i reklamacji za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr.
3. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, z późniejszymi zmianami, Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (z zastrzeżeniem pkt. I.6), Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, Ustawy z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne oraz Rozporządzenia Ministra zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
Odstąpienie od umowy